Koncept korporativne proslave pojavio se još 80-ih godina 20. veka u Sjedinjenim Američkim Državama. Od tad je ova ideja krenula da se razvija u velikom broju korporacija, te postajala sve popularnija. Sada, u poslednjih nekoliko godina joj raste popularitet i kod nas, na našem području, te se mnoge kompanije odlučuju na organizovanje ovakvih događaja.
S obzirom na to da prevod ovog anglicizma još nije konrkretizovan kod nas, mi i dalje koristimo upravo engleski izraz. Ako vam nije u potpunosti jasno šta je zapravo korporativna proslava, imajte na umu da on podrazumeva obavljanje nekih zanimljivih aktivnosti u okviru tima, kako bi se ljudi iz istog malo bliže upoznali i povezali.
Blizak odnos među članovima ekipe dodatno pomaže razvoju kompanije, a ukoliko želite da saznate kako to da i vi, kao mnoge uspešne poznate korporacije, organizujete jedan ovakav događaj, pročitajte naš tekst do kraja.
#1 Zajedničkim izborom dođite do zaključka o aktivnostima – nek pobedi opcija s najviše glasova
Kada zajednički birate aktivnosti, treba nekoliko stvari da imate na umu: koliko će članova tima biti u mogućnosti da se pojavi, koje su starosne dobi učesnici, kao i da li je poenta ovakve proslave da se kolege zbliže, da poboljšaju komunikaciju ili međusobnu saradnju. Kada organizujete korporativne proslave Beograd je, usled najveće ponude opcija, verovatno i najbolje mesto za takav poduhvat.
Možete predložiti kolegama da svako da nekoliko predloga, i da svako glasa za ono šta mu najprimamljivije deluje. Na taj način ćete moći da dođete do raznih ideja kojih se, moguće, ni ne biste sami setili. Kada se odlučite za vreme i mesto održavanja okupljanja, vreme je da krenete na organizaciju svake stavke ponaosob.
#2 Organizacija hrane i pića – ketering treba da bude na nivou
Ako ste se dogovorili da proslava bude provedena roštiljajući u prirodi ili ste odlučili da zakupite vikendicu ili sobe prelepih beogradskih hotela i provedete dan kupajući se u bazenu i slično, potrebno je da se sa svojim kolegama dogovorite oko toga šta biste hteli da uzmete za jelo i piće.
Kada padne dogovor vezan za oba, možete krenuti da zovete neke od beogradskih najboljih restorana, te ugovarati količinu pića i hrane, odnosno namirnica potrebnih za vaš događaj. Možete se direktno sa njima dogovoriti oko dostavljanja svega baš na dan proslave na konkretno mesto dešavanja, kako ne biste morali da iz firme nosite toliko stvari.
Ukoliko je dogovor oko proslave bio nešto drugačiji i zajednički ste odlučili da odete na neku vrstu aktivnosti koja eventualno ne zahteva hranu, onda ovaj korak možda i nije potreban. Ako je vaš izbor bio, na primer, paintabll, stoni tenis, escape room ili slično, oko ovog koraka se, naravno, ne morate brinuti.
Međutim, ukoliko ste odlučili da proslava bude u sklopu manjeg broja ljudi, te ste organizovali kućnu sedeljku radi želje za opuštenijom večeri, hranu u tom slučaju omžete naknadno poručiti. Tada se dodatno možete opustiti uz igranje najboljih društvenih igara.
#3 Šta za vas znači organizovanje korporativne proslave – kakve će benefite imati vaš tim
U zavisnosti od toga koji vam je cilj organizacije korporativne proslave bio i šta želite da postignete njime, poenta samog događaja se menja. Ukoliko želite da unapredite komunikaciju među članovima svog tima, idealno bi bilo da organizujete takav skup gde će se upravo ta aktivnost isticati u odnosu na druge.
Među najboljim primerima za takav izbor jeste zajednička večera u nekom od odabranih restorana tima. Ovako ćete podstaći sve članove da se donekle više upoznaju, te komuniciraju međusobno. Pored restorana, dobra opcija su radionice kojima će svi zajedno prisustvovati, a nakon nje razmenjivati mišljenja i samim tim bolje upoznavati.
Ako ste, s druge strane, mišljenja da članovima vašeg tima fali više timske energije i da se na poslu ne snalaze baš najbolje, idealne opcije za njih će biti neke zanimljive sportske i takmičarske aktivnosti. One bi mogle da im pomognu da razviju takmičarski duh sa svojim kolegama, te da se isto postave i tokom radnih dana.
#4 Koliko često treba da organizujete korporativnu proslavu – da li je jednom godišnje premalo?
Za količinu ponavljanja ovakvih poduhvata zaista nema nekog posebnog pravila. Okvirno se neka veća korporativna proslava jednom godišnje, ali to kod bas zaista ne mora biti slučaj, jer je, posebno u poslednje vreme, slučaj da mnoge firme obavljaju ovakve aktivnosti i nekoliko puta u toku sezone.
Možete već nakon prva dva, tri organizovana događaja da shvatite kako članovi vašeg tima reaguju na ovakve organizacije. Ukoliko primetite da im je na svakom mestu održavanja tim bildinga ili korporativne proslave sjajno i da se super provode, to će vam biti znak da možete organizovati i nekoliko puta godišnje neka neobaveznija okupljanja.
Ovo su bili naši saveti za organizaciju efektivne proslave, te se nadamo da smo vam barem donekle pomogli olakšali posao u osmišljavanju ideja. Naravno, šta god da smislite, verujemo da ćete se savršeno provesti i svoje kolege upoznati još bolje.
S obziorm na činjenicu da mnoge firme koriste marketing za unapređenje svog biznisa i da se zato nalaze po društvenim mrežama, lako ćete naći svaku od onih koja vam je potrebna za organizaciju vašeg događaja.
Želimo vama i vašem timu najbolji i najefektivnija korporativna proslava do sad!