Načini na koje se vode preduzeća se svakodnevno menja i modernizuje, zbog čega je normalno da imamo osećaj, kao da ne možemo da ih sve ispratimo.
Promene ne znače uvek nešto loše, modernizacije u vođenju preduzeća, koje nam donosi nova tehnologija je tu kako bi nam olakšale svakodnevnicu na poslu i pomogle da se bolje organizujemo.
Zbog čega je važno da i vaše preduzeće bude u korak sa promenama. Kako bi vam pomogli u modernizaciji preduzeća, u daljem tekstu smo vam izdvojili nekoliko načina uz pomoću kojih ćete u tome uspeti.
#1 Osvežite izgled vašeg preduzeća
Na internetu postoji mnoštvo preduzeća koja se bave istom delatnošću kao i vi, kako bi se istakli među njima, potrebno je da imate specifičan izgled po kojem će vas pamtiti.
Izgled firme čine logo, radna uniforma i prostor u kome preduzeće posluje. Logo je najbitniji deo brendiranja svake firme, on će biti prvo što svaki klijent vidi kada vas potraži na internetu i nalaziće se na svakoj fakturi koju izdate.
Zbog toga je važno da vaš logo bude moderan i lako pamtljiv, pored logoa veoma je značajno ulaganje u marketing firme.
Mnoge štamparije prodaju reklamni materijal koji će vam pomoći u promociji vašeg preduzeća. Moguće je personalizovati olovke, kalendare i upaljače, napišite na njima osnovne kontakt informacije i poklanjajte ih novim klijentima uz svaku kupovinu.
Prostor u kome poslujete treba da bude uredan i čist, obezbedite vašim zaposlenim sve što im je potrebno kako bi mogli normalno da obavljaju svoj posao.
Potrudite se da prostor oko firme bude uređen i bez smeća. Možete da ga ukrasite cvećem, postaviti kante, klupe i reklamne zastave, na taj način ćete ostaviti dobar utisak svima koji prvi put dolaze u vaše preduzeće.
Cena za reklamne zastave je povoljna i učiniće da vaše preduzeća izgleda moderno i profesionalno, dok će klupe moći da koriste vaši zaposleni prilikom pauze.
#2 Napravite sajt koji će ostaviti snažan utisak
Danas se podrazumeva da svako ozbiljno preduzeće ima svoju internet prezentaciju. Web stranica vam služi za predstavljanje klijentima, u njima potencijalnim kupcima objašnjavate čime se bavite, zašto je vaš proizvod dobar i kako da stupe u kontakt sa vama.
Kod pravljenja stranice je veoma bitan odabir adrese, kako bi vas klijenti što lakše pronašli na internetu, domen mora biti kratak i jasan. U slučaju da nemate internet stranicu, postoji mnoštvo načina uz pomoću kojih možete da je napravite.
Kada je u pitanju izrada sajtova Niš, Beograd i Novi Sad postaju sve popularnija mesta za to, u njima je veoma lako pronaći agenciju koje će vam pomoći da napravite svoju stranicu.
Bitno je da internet stranica bude jednostavna, kako bi klijenti što lakše mogli da se snađu na njoj, postavite samo najbitnije informacije kao što su proizvodi, kontakt i osnovne podatke o firmi.
#3 Prisutnost na društvenim mrežama je važna
Društvene mreže odavno više nisu samo za privatan život, mnoge velike firme koriste ove platforme kako bi promovisale svoje biznise.
Društvene mreže su postale najbolji način za preduzeća da komuniciraju sa kupcima, promovišu proizvode i postave novosti.
Izrada profila na društvenim mrežama je veoma jednostavna, proces je isti kao kod pravljenja ličnog profila, osim što je prilikom izrade korisničkog naloga za firmu potrebno označiti da se radi o profilu za preduzeća.
Napravite profile na svim popularnim mrežama poput instagrama, fejsbuka, linkdina i tvitera, ukoliko nemate vremena da ih sami vodite, postoji mnoštvo marketing agencija koje će vam u tome pomoći.
#4 Porazgovarajte sa vašim klijentima
Vaši kupci će najbolje znati šta vam je potrebno, porazgovarajte sa njima oko toga šta im se sviđa kod vašeg načina poslovanja, a šta im se ne sviđa, kao i šta bi promenili.
Na taj način ćete direktno od ciljne grupe saznati šta im nedostaje prilikom saradnje sa vama, jedan od načina na koji možete da uradite ispitivanje je pomoću email ankete.
Potrudite se da anketa bude kratka i jasna, niko ne želi da ispunjava ankete sa dosta pitanja.
Broj pitanja ne bi trebao da bude veći od 5, bitno je da se na kraju ankete zahvalite vašim klijentima na saradnji, a ako ste u mogućnosti, ponudite im kupon sa popustom kao mali znak pažnje zato što su vam pomogli.
Nakon ankete ćete znati šta vam je sve potrebno da uradite kako bi zadovoljili vaše klijente i kako da organizujete preduzeće.
#5 Istražite vašu konkurenciju
Možemo mnogo toga da saznamo prateći rad konkurentnih firmi, prilikom istraživanja, pokušajte da obratite pažnju po čemu se konkurencija ističe u odnosu na vas.
Pogledajte njihov izgled sajta, ponudu i celokupno brendiranje firme, na osnovu toga ćete imati realnu sliku o tome šta je potrebno promeniti u vašem načinu poslovanja.
Korporativno upravljanje nekada ume da bude veoma izazovno i teško, zbog čega se nadamo da smo vam ovim tekstom olakšali proces modernizacije u vašem preduzeću.